.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات خودکفایی برنج را به تعویق انداخت

عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات برنج كشور با اشاره به واردات بي رويه برنج گفت: خودكفايي برنج عملا به تعويق افتاد.

به گزارش شمال نیوز ،غلامرضا خانكشي پور در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به وجود ديدگاهي كه طرفدار واردات برنج بوده و مزيت براي توليد آن در داخل قايل نيست، گفت: متأسفانه اين ديدگاه در برخي مسئولان وزارتخانه مربوط به واردات اثر داشته و واردات بي رويه مانند ورود 932 هزار تن در 11 ماه سال 86 عملا خودكفايي برنج اين محصول استراتژيك را به تعويق انداخت.
عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات برنج كشور ادامه داد: گرچه وزارت جهاد كشاورزي به جد معتقد به توليد و خودكفايي برنج به عنوان محصول استراتژيك در داخل كشور است، ولي تصميم گيري در مورد تعرفه و واردات برنج بر عهده وزارتخانه ديگري است.
خانكشي پور خواستار همسو شدن سياست هاي حمايت برنج با خودكفايي در توليد اين محصول اساسي شد و گفت: متأسفانه برخلاف تأكيد وزير جهاد كشاورزي و قول ايشان به نمايندگان مجلس مبني بر خودكفا شدن در توليد برنج، هنوز طرح خودكفايي برنج عملا به تصويب نرسيده است.
عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات برنج كشور تصريح كرد: باتوجه به كاهش بارندگي در سال جاري نسبت به سال قبل ، جلسه در استانداري گيلان با حضور مسئولان جهاد كشاورزي و رئيس مؤسسه تحقيقات برنج برگزار شد و قرار شد جمع بندي كارشناسان در مورد راه‌هاي مقابله كشاورزان برنج‌كار با كم آبي و خشكسالي تدوين و تا فردا از طريق استانداري و نماينده ولي فقيه در استانداري به كشاورزان ابلاغ شود.
خانكشي پور گفت: كارشناسان مؤسسه تحقيقات برنج از هفته قبل راه حل هاي كارشناسي مقابله با خشكسالي در گيلان و مازندران و راه مقابله با آن را بررسي كرده اند و فردا به طور رسمي اعلام مي شود.
عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات برنج كشور با تأكيد بر اينكه اصل خودكفايي در توليد برنج بايد مورد حمايت جدي قرار گيرد، خواستار همسو شدن حمايت دولت با اين طرح شد و گفت: برخي مسئولان سابق وزارت كشاورزي كه اكنون به كسوت منتقد دولت درآمده اند، القا مي كنند كه خودكفايي در برنج صرفه اقتصادي ندارد و بايد واردات تقويت شود كه متأسفانه اين ديدگاه در برخي مسئولان بازرگاني هم رسوخ كرده است.
خانكشي پور تصريح كرد: خودكفايي در توليد برنج محصول استراتژيك همسو با سياست امنيت غذايي در كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس بر اساس آمار گمرك در 11 ماه سال 1386 مقدار 932 هزار و 300 تن برنج به ارزش 373 ميليون و 700 هزار دلار وارد كشور شده كه نسبت به مدت مشابه 21 درصد كاهش داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.459 seconds.